Nexus ERP

Setari generale - Nexus ERP

In cazul in care doriti sa modificati una din setarile generale ale programului, selectati Setari generale (meniul Instrumente - inainte de a deschide orice modul).

In cazul in care butonul "Setari generale" este inactiv, trebuie sa inchideti toate modulele deschise.

a.) Societatea curenta

In cadrul ferestrei care se deschide bifand/debifand casetele de validare corespunzatoare puteti stabili:
-Sesiunea de preluare a balantei initiale; Anii vizibili sunt cei din 1995 pana in prezent;
-Ultima sesiune blocata la modificari; Anii vizibili sunt cei din 1995 pana in prezent;
-Sesiuni vizibile (de la - pana la); Anii vizibili sunt cei din 2000 pana in 2019;
-Numarul de zecimale pentru preturile unitare (2-4);
-Perioada de pastrare a logului actiunii utilizatorului in aplicatie;
-Cod produs folosit in rapoarte(Cod extern, Locatie, Client, Furnizor, Cod Origine, Cod extern/ Cod echivalent furnizor/ Cod echivalent client);
-Daca se permite iesirea din gestiune fara existenta stocului;
-Daca utilizez cantitati si unitati de masura suplimentare;
-Daca utilizez drepturi la punctele de lucru;
-Lista clienti redusa in aplicatiile retail;
-Daca se salveaza automat documentul la validarea lui apasand tasta F11;
-Centru de profit este obligatoriu;
-Nu sunt afisate documente  in mod Testare.


b.) Aplicatie - ofera posibilitatea setatii:

-Intervalului de timp pentru cautarea incrementala in liste(in secunde)
-Intervalul de timp pentru interogarea serverului SQL(in secunde)
-Calcul limita de creditare parteneri(Sold total, Sold an curent);
-Data efectelor comerciale pentru modulele de urmarire(data document, data_doc, data decontare, data_dec)
-Numar factura lungime fixa;
-Driverul folosit pentru imprimanta grafica;
-Driverul folosit pentru imprimanta matriciala;
-Alerta cu privire la expirarea valabilitatii licentelor temporare;
-Includ explicatia textuala in cadrul butoanelor din bara de comenzi;
-Completare cu zerouri pentru coduri externe scanate;
-Virgule despartitoare pentru cifre in Rapoarte;
-Scot zecimale cu 0 din campul Cantitate la Rapoarte;
-Include cod in grupare - in cazul in care se face o grupare, se tine cont de id-ul si punctul de lucru al itemilor grupati;
-Salveaza modificarile facute modulului la inchiderea lui - in cazul in care este bifata aceasta optiune, la iesirea din modul se salveaza dimensiunea coloanelor din fereastra de vizualizarea a modulului, gruparile setate in fereastra, daca este vizibila fereastra de detalii si dimensiunea acesteia;
-Ascunde meniul la intrarea in program - in cazul in care este bifata aceasta optiune, in partea stanga a ferestrei aplicatiei este vizibil doar un buton cu numele "Module " + denumirea modulului curent, daca nu atunci este marita fereastra in care apar toate modulele la care este acces;


c.) Cale salvare fisiere


d.) Expeditor email - Daca se opteaza pentru varianta de Trimite/Primire prin email trebuie ales serverul de e-mail (adresa, cont, parola).


e.) Setari casa de marcat - permite setarea driverul de comunicatie utilizat si a conturilor necesare pentru platile efectuate


f.) Setari rapoarte - permite configurarea modului de afisare/printare a rapoartelor

-Marginile raportului referitor la capetele de sus, jos, stanga, dreapta paginii;
-Nume font - se alege numele fontului cu care se va afisa raportul;
-Dimensiune font - se alege dimensiunea fontului pentru afisarea raportului;
-Optiuni avansate;
-Sursa hartie;
-Tiparite duplex;


Butonul "Optiuni avansate" ofera posibilitatea modificarii culorii de afisare a capului de tabel, a liniilor si a textului. De asemeni formatul capului de tabel poate fi modificat, avand la dispozitie 3 tipuri: linie, chenar, celule. Detaliile rapoartelor pot fi despartite prin linii continue sau punctate, orizontale sau verticale sau pot sa nu nu fie delimitate in nici un fel.


g.) Setari teme - ofera posibilitatea modificarii temei aplicatiei. Astfel. la modificarea temei, se schima meniul din dreapta, meniul de sus, modulele, si ferestrele corespunzatoare fiecarui buton din meniu.


h.) Setari limba

- Salvare date din tabela in fisierul text - in cazul in care limba setata nu este romana, se face o salvare in fisierul "dictionar_campuri_en.txt" din folderul Local a traducerii existente in baza de date. In cazul in care nu este completata traducerea in engleza, este introdusa in fisier cea existenta in romana.
- Salvare date din fisierul text in tabela din baza de date - dupa ce s-a realizat modificarea traducerii campurilor in fisierul text "dictionar_campuri_en.txt", trebuie facuta salvarea in baza de date, astfel incat sa fie realizata modificarea in aplicatie. Modificarea traducerii este vizibila in aplicatie la urmatoarea logare in program.