Nexus Analyst - Prezentare generală

19 Oct 2011 | 849 |

Analyst.Nexus ERP ® este un instrument complex care ofera o analiza statistica avansata in timp real a activitatii firmei si permite utilizatorilor sa acceseze si sa analizeze informatii corecte si relevante intr-o maniera rapida si securizata in vederea intelegerii in profunzime a functionarii si organizarii companiei si a rationarii optime a deciziilor pentru dezvoltarea afacerii.
Analiza complexa a firmei urmareste evolutia ariilor pricipale de activitate: bilantul activitatii economice, diagnostic al activitatii financiare, bugete de cheltuieli, centre de profit, furnizori, clienti, stocuri, costuri personal.
Analyst.Nexus ERP ® include o suita integrata de instrumente, servicii, metode pentru accesarea, stocarea/exportul, analiza si interpretarea complexa a datelor companiei. analyst.sql

In cadrul oricarui mediu de afaceri se dovedeste a fi imperativa evaluarea analitica a strategiilor de organizare, a performantelor financiare si relationale, modalitatilor de indeplinire a obiectivelor globale ale companiei sau individuale la nivel de membru personal. Companiile au nevoie de solutii inteligente care sa imbunatateasca performantele economice si financiare si procesul de luare de decizii prin modul optim de stocare a informatiei, accesul facil la informatia relevanta, capabilitati puternice si complexe de analiza a informatiilor, interpretarea corecta a rezultatelor analizate, identificarea si previziunea tendintelor de dezvoltare a companiei, vizualizarea in timp real a situatiei globale a afacerilor companiei.

Provocarile evolutiei economice la nivel national, mondial, schimbarile legislative, precum si scopul de ascensiune a companiei necesita implementarea de solutii BI (business inteligence) la nivel personal, de echipa si organizational, care sa fie scalabile si extensibile la noi cerinte si modele economice.

Analyst.Nexus ERP ® ofera functionalitati avansate de raportare prin intermediul tehnologiei Crystal Reports pentru accesarea eficienta a datelor si rezultatelor analizate. Rapoartele pot fi accesate din sectiuni speciale pentru rapoarte cu optiuni de filtrare/grupare/sortare a datelor sau din meniurile ferestrelor de vizualizare a graficelor statistice pentru a beneficia de o analiza rapida a datelor despre clienti, furnizori, bugete financiare, centre de profit. Datele analizate din rapoarte pot fi consultate ulterior sau pot fi utilizate in alte tipuri de documente pentru prezentari, atasamente la e-mail, documente text prin functiile de export in diverse formate: PDF, XLS, DOC, RTF, XML si copiere rapida in documente de tip Word sau Excel.

Tehnologia Nevron permite accesarea informatiilor prin reprezentarile grafice cu un meniu variat de particularitati vizuale si functii de grupare, filtrare, ordonare, salvare, export care permit personalizarea modului de vizualizare a datelor in concordanta cu tipul de analiza, cerintele si obiectivele utilizatorului. Graficelele cu datele analizate pot fi incluse in documente si rapoarte de analiza prin intermediul exportului in diverse formate: BMP, PNG, JPEG, GIF, TIFF.
Analyst.Nexus ERP ® ofera posibilitatea de a crea prin intermediul utilitarelor rapoarte grafice de analiza cu setari predefinite de filtrare/grupare/ordonare si caracteristici vizuale care pot fi ulterior customizate, modificate dinamic conform cerintelor de moment ale analizei si utilizatorilor. Prin diverse tooltip-uri, ferestre pop-up, tab-uri se pot afisa detalii suplimentare pentru fiecare grup de date pentru a crea o imagine globala si complexa a situatiei economico-financiare analizate.

Analyst.Nexus ERP ® ofera o gama larga de modalitati de accesare a informatiilor: rapoarte, reprezentari grafice, tabele de date pentru a monitoriza performante, a analiza directiile de dezvoltare ale companiei, a diagnostica problemele economico-financiare intervenite si a ajuta in luarea rapida de decizii bazate pe informatii corecte.

Bilantul reflecta o imagine completa si reala, din punct de vedere juridic, economic si financiar, de moment a unei firme, oferind astfel cel mai sistematic model de control gestionar, de analiza si previziune, necesar si util atat pentru compania insasi cat si pentru terti (furnizori, clienti, investitori, administratia de stat).
Analyst.Nexus ERP ® permite consultarea bilantului firmei ca instrument cu statut obligational si necesar prin formularele aferente bilantului care sintetizeaza rezultatele financiare ale firmei exprimate prin profit sau pierdere in perioada de referinta cuprinsa intre inceputul anului in curs si data curenta de interogare a datelor financiare.

Analyst.Nexus ERP ® ofera posibilitatea de a proiecta planuri de bugete cheltuieli pe durata unui an calendaristic intr-o maniera flexibila si dinamica in vederea estimarii financiare a consumului de resurse necesare realizarii obiectivelor firmei. Stabilirea bugetelor financiare asigura stabilitatea financiara a firmei, o intelegere clara a modalitatilor de realizare a obiectivelor si eficienta functionala a structurilor de organizare ale companiei.
In Analyst.Nexus ERP ®, analiza financiara a firmei include planificarea bugetelor de cheltuieli pe fiecare luna in parte si consultarea cheltuielilor realizate efectiv in vederea administrarii eficiente a resurselor organizate in functie de obiectivele firmei.
Planificarea bugetelor de cheltuieli constituie un instrument financiar puternic si foarte util firmei prin controlul fluxului financiar, optimizarea cheltuielilor viitoare pe baza rezultatelor analizei planurilor de cheltuieli realizate.

Diagnoza financiara reprezinta un instrument financiar indispensabil unei companii deoarece identifica factorii problema care cauzeaza disfunctionalitati in activitatea firmei, evalueaza performantele curente ale firmei, permite elaborarea de strategii si emiterea de decizii de reglementare in vederea eliminarii problemelor care impiedica dezvoltarea firmei, a imbunatatirii modului de desfasurare a activitatii firmei. Analyst.Nexus ERP ® ofera un real suport in analiza financiara a firmei prin modulul Diagnostic financiar care permite efectuarea de rapoarte de analiza complexe: analiza ratelor de structura ale activului, pasivului, analiza soldurilor intermediare de gestiune, analiza echilibrului financiar, analiza lichiditatii de gestiune, a ratelor de rentabilitate, a pragului de rentabilitate din exploatare, analiza riscului de faliment. Rezultatele diagnosticului financiar furnizeaza informatii utile pentru rationarea de decizii, elaborarea de planuri strategice pentru eliminarea cauzelor disfunctionalitatilor din companie, optimizarea politicii de conducere, imbunatatirea modului de organizare a companiei.

Divizarea companiei in centre de profit permite asignarea responsabilitatilor atat de productie cat si de vanzare de bunuri si servicii catre mai multe unitati organizatorice. Performanta centrelor de profit se masoara in valoarea profitului calculat ca diferenta intre venituri si cheltuieli si, similar unei afaceri independente, manager-ul centrului de profit urmareste cresterea profitului si reducerea cheltuielilor. Analyst.Nexus ERP ® ofera posibilitatea analizei financiare a firmei pe centre de profit in modulul Centre de profit prin clasificarea fluxului de documente pe centre de profit si reprezentarea grafica cu optiuni de customizare a datelor financiare despre venituri, cheltuieli si profit.
Analyst.Nexus ERP ® furnizeaza datele financiare ale centrelor de profit in termeni de venituri, cheltuieli si profit oferind astfel o baza informationala pentru evaluarea modului de desfasurare a activitatii, a performantelor economice si financiare ale centrelor de profit. Rezultatele analizei financiare permit elaborarea de solutii in vederea cresterii profitului, dezvoltarii economice a centrelor de profit.

Analyst.Nexus ERP ® ofera un instrument puternic pentru analiza clientilor din prisma indicatorilor concludenti pentru dezvoltarea firmei: cresterea, rentabilitatea, echilibrul, riscuri. Analiza clientilor in planificarea afacerilor companiei necesita un real interes datorita stransei corelatii intre stabilirea clientului obiectiv si ideal pentru companie, cunoasterea identitatii si a cerintelor de consum ale clientilor, identificarea modului de satisfacere a nevoilor clientilor prin intermediul bunurilor si serviciilor prestate cu dezvoltarea per ansamblu a firmei. Rezultatele analizei clientilor efectuate in Analyst.Nexus ERP ® permit elaborarea de planuri strategice pentru suplimentarea stocurilor in perioadele aglomerate de vanzari, fidelizarea clientilor care au un volum mare de cumparare si respecta termenele de plata, eliminarea situatiilor problema cu privire la restantele de plata, motivarea agentilor de vanzare cu un volum mare de vanzare, valorificarea zonelor geografice cu potential mare de vanzare a produselor firmei.

In vederea dezvoltarii afacerii, minimizarii cheltuielilor, reducerii riscurilor in aprovizionare analiza furnizorilor prezinta un caracter imperativ in management-ul activitatii companiei.
Modulul Analiza furnizori din Analyst.Nexus ERP ® ofera posibilitatea analizei furnizorilor prin multipli indicatori necesari pentru rationarea de decizii mai bune in gestionarea relatiei cu furnizorii firmei. Rezultatele analizei furnizorilor informeaza asupra volumului de cheltuieli in aprovizionarea cu marfa, cumpararea de servicii de la furnizori, asupra ratei de furnizori fideli, gradului de distribuire a furnizorilor in diferite zone geografice in care este sunt active afacerile firmei, raportului de cumparare de catre consumatorul final a bunurilor si serviciilor de la anumite categorii de furnizori, situatiilor de risc de neplata la furnizori si permit elaborarea de planuri strategice pentru imbunatatirea relatiei cu furnizorii, eliminarea riscurilor, satisfacerea cerintelor clientilor de bunuri si servicii prin mobilizarea furnizorilor existenti sau antrenarea de noi furnizori in zonele critice.


Avantaje
Analyst.Nexus ERP ® prezinta multiple avantaje pentru analiza economico-financiara si ascensiunea economica a companiei dumneavoastra:

  • Accesarea de informatii corecte in timp real din ariile de activitate relevante ale firmei sub diferite forme: rapoarte, tabele de date, reprezentari grafice customizabile cu optiuni de filtrare/grupare/ordonare cu posibilitatea copierii, salvarii si exportului de date in diferite formate: PDF, XLS, DOC, RTF, XML, BMP, PNG, JPEG, GIF, TIFF.

  • Consultarea si analiza starii juridice, economice si financiare a companiei prin intermediul bilantului anual

  • Organizarea optima si eficienta a resurselor financiare ale companiei prin planificarea bugetelor de cheltuieli

  • Evaluarea performantelor financiare ale companiei prin prisma centrelor de profit

  • Diagnosticarea situatiilor problema in dezvoltarea firmei, identificarea nivelului de dezvoltare pe plan economico-financiar in vederea eliminarii cauzelor disfunctionalitatilor, cresterii performantelor activitatii companiei

  • Cresterea vanzarilor si dezvoltarea afacerilor prin instrumentul puternic de analiza a clientilor

  • Management-ul eficient al activitatii de aprovizionare cu bunuri si de asigurare a necesarului de servicii prin intermediul intrumentului de analiza a furnizorilor

    Prin accesarea datelor in timp real si interpretarea datelor cu utilitare complexe de analiza se ofera un suport puternic pentru intelegerea activitatilor economice ale companiei si luarea de decizii optime in vederea dezvoltarii afacerilor firmei. Furnizarea informatiilor importante si corecte la timp si diagnosticarea situatiilor critice ale companiei sustin luarea de decizii cu mai multa incredere si intr-un ritm mai rapid, contribuind astfel la cresterea productivitatii si performantelor economice ale companiei.

    analyst.sql