Nexus ERP

Funcționalitatea și setarea contului 709 – " Reduceri comerciale acordate "


    În acest cont ținem evidența reducerilor comerciale oferite ulterior facturarii, indiferent de perioada la care se referă.

    În Debitul acestui cont "Reduceri comerciale acordate" se înregistrează valoarea reducerilor comerciale acordate ulterior facturării (411). La sfârșitul lunii, soldul acestui cont se transferă asupra contului de profit și pierdere (121).

    % = 411 120
    709 100
    4427 24

    Procedura de creare articol contabil 709 “Reduceri comerciale acordate ”

    Pas 1 : Creare cont :

    1. Modulul Nomenclatoare -> Bunuri și servicii – conturi -> din meniul din partea stângă sus selectăm Adaug .
    2. În fereastra deschisă se selectează Tip articole: Discounturi oferite.
    3. În câmpul Cod, completăm W DB.
    4. În câmpul Denumire completăm numele contului: Discount oferit pt. mărfuri.
    5. Din meniul stânga sus selectăm butonul Salvez .
    6. În fereastra Module în care este activ , bifăm Factura & aviz clienți .
    7. În fereastra Conturi articole contabile , completăm conturile după cum urmează:
      • Cont generic : 709
      • Cont cheltuială : 709
      • TVA deductibilă : 4426
      • TVA colectată : 4427
      • TVA neexigibilă facturi : 4428.01
      • TVA încasare neexigibilă deductibilă : 4428.26
      • TVA încasare neexigibilă colectată : 4428.27
    8. Salvăm din nou modificările făcute din meniul din stânga sus – butonul Salvez .

    Pas 2 : Creare articol :

    1. Modulul Nomenclatoare -> Bunuri și servicii – articole -> din meniul din partea stângă sus selectăm Adaug .
    2. În fereastra nou deschisă -> în câmpul Nomenclator, selectăm Discounturi oferite .
    3. În câmpul Denumire articol scriem denumirea articolului pe care îl creăm : Discount oferit – 709.
    4. În câmpul Clasa articol -> selectăm Adaug -> Scriem denumirea clasei : Discount oferit - 709.
    5. În aceeași fereastră mai jos, în Conturi , selectăm contul 709 și apăsăm butonul Salvez sau tasta F12.
    1. În fereastra General în campurile % TVA achiziție /intrare și % TVA vanzare/ieșire se completează ambele 0 dacă societatea este neplătitoare de TVA și 20 dacă societatea este plătitoare de tva .
    2. În final salvăm toate modificările cu butonul Salvez din meniul din stânga sus .