Nexus ERP

Pasi utilizare modul comenzi de la clienti

Acest modul permite inregistrarea comenzilor primite de la clienti, in scopul urmaririi acestora pana la vanzarea produselor catre parteneri.

Facilitati de baza

Adaugarea unei comenzi noi se realizeaza prin apasarea butonului Adaug sau apasand tasta Insert.

In fereastra aparuta vom completa antetul documentului cu informatiile cerute:

  • tip document: comanda client sau comanda interna (folosita in cazul transferului de produse dintr-o gestiune in alta in cadrul unitatii);
  • seria, numarul si data documentului;
  • gestiunea;
  • persoana ce se ocupa de pregatirea comenzii;
  • agentul de vanzare;
  • beneficiarul (clientul);
  • data si adresa de livrare;

 

antet_comanda

 

Butonul Adauga prin copiere din bara de sus va introduce o noua comanda cu antetul gata completat, copiat de la comanda anterioara.

adaug_prin_copiere


 

Introducerea produselor pe comanda.

Aceasta operatie o efectuam apasand comanda Adaug-Articol (din bara de sus) sau tasta Insert.

adaugare_produs

 

In fereastra de cautare deschisa vom completa informatiile necesare (contul produsului, clasa) dupa care apelam comanda de cautare.
Aplicatia va returna ca rezultat produsele gasite conform criteriilor de cautare introduse, afisandu-ne ca informatii suplimentare unitatea de masura, cantitatea, pretul de vanzare, clasa, subclasa, numar lot, TVA intrare, TVA iesire.

vizualizare_stoc

 

Alegem produsul dorit, iar in fereastra deschisa vom completa cantitatea comandata si pretul de vanzare.

Dupa validarea si salvarea documentului curent aveti posibilitatea de aprobare sau respingere a comenzii.

aprobare_respingere

 

 

Apeland butonul de aprobare, in fereastra aparuta ni se va afisa un preview cu produsele din comanda, avand posibilitatea de a vizualiza stocul produselor, de a aproba toata cantitatea din comanda sau o doar o parte din ea. De asemenea, tot aici stabilim procentul de avans minim, care va fi preluat in pagina principala a comenzii:

aprobare_comanda.jpg



Dupa aprobare este necesara confirmarea, statusul comenzii devenind in acest moment "ferma".

Putem vizualiza oricand in pagina "Detalii produse comanda/Onorat pana in prezent" informatii cu privire la comanda curenta, cat si la stocul de produse.


detalii_produse_comanda


 

In pagina "Facturi in avans/Incasari in avans" putem vizualiza eventualele facturi de avans emise catre client.

 

De asemenea, in partea de jos a paginii principale putem vizualiza detalii cu privire la: data aprobare comenda, incasari, avans facturat, avans incasat.

detalii_comanda_avansuri


 

Facturarea

Urmeaza aprobarea livrarii, moment in care se poate emite factura pe baza acestei comenzi, apeland butonul facturare.

In urma emiterii facturii, statusul comenzii va deveni "onorata si inchisa". 


Alte facilitati

  •     crearea de atribute aferente partenerilor


Atributele atasate partenerilor pot fi folosite in scopul urmaririi/gruparii acestora dupa anumite criterii. De exemplu, cream atributul Transport (cu impartirea pe rute livrare) pentru a urmari clientii pe rute de livrare.

Crearea de atribute noi se realizeaza accesand comanda Atribute, din modulul Nomenclatoare Functionale-Parteneri.

adaugare_atribut_nou


 

Dupa crearea clasificarii atributului, vom reveni in modulul Comenzi pentru a atasa atributul partenerului.

adaugare_atribut


Aceste atribute pot fi adaugate ca si coloane pe ecran.

De asemenea, atributele pot fi folosite ca si criterii de grupare.

  •     posibilitate de prefiltrare pe ecran: afisare pe ecran a informatiilor dupa anumite criterii de filtrare;

prefiltrare

 

  •  posibilitate de cautare: cautare documente dupa anumite cuvinte;

cautare

 

  •  posibilitate de grupare: grupare pe ecran dupa anumite criterii introduse;

grupare

 

  •   raport rapid: afiseaza comenzile de pe ecran;
  •   raport customizat: borderou comenzi, comenzi de livrat (cantitate pe stoc, cantitate rezervata), comenzi neonorate, formular comanda, lista comenzi, situatie componente comenzi, situatie produse comenzi, status comenzi la data;

rapoarte

 

  •  rapoarte per comenzi: vizualizare si listare rapoarte pe fiecare comanda in parte

rapoarte_per_comanda

 

  •   rapoarte configurabile: puteti configura rapoarte plecand de la rapoartele de baza; 
  •   transmitere rapoarte prin e-mail direct din aplicatie

email

 

  •  export rapoarte in diferite formate:

export_raport