Nexus ERP

Configurare Nexus Retail și Nexus Print


    Prezentul articol ne susține în configurarea casei de marcat și realizarea legăturii între aceasta și aplicația Nexus ERP, cu toate componentele sale : Retail, ERP și Print .

    1. Pentru a putea face legătura dintre casa de marcat și Nexus ERP, trebuie să avem instalat și configurat driverul casei de marcat conform specificațiilor. În final, casa de marcat trebuie să fie deschisă pe modul de vânzare.
    2. Deschidem aplicația Nexus Print, care a fost instalata în prealabil și ne logăm . Userul de logare este același folosit și în aplicația de baza Nexus ERP .
    3. În Management-> Dispozitive selectăm opțiunea Adaugă casă de marcat.
    Setăm în pagina deschisă denumirea casei de marcat, în funcție de modelul ei apoi selectăm Tipul și Locația driverului (locația în care a fost instalată casa de marcat ) . După ce am completat aceste date, salvăm informațiile cu butonul Salvez de jos.
    1. Urmează să configurăm casa de marcat din Nexus ERP , din fereastra Instrumente(meniul de sus)->Setări generale-> Setări casa de marcat
    2. Alegem casa de marcat și conturile contabile ce vor fi utilizate la închiderea fiscală . Pentru a seta ca aplicația Nexus Print să se deschidă automat la deschiderea aplicației Nexus ERP , selectăm în câmpul Locația Nexus Print calea către locația unde a fost instalat.
    În Nomenclatoare -> Cote de TVA setăm cotele de TVA utilizate. Intrăm pe cota de tva pe care o dorim configurată , și în fereastra General, adăugăm casa de marcat din lista disponibilă , și numărul dispozitivului . Codul trebuie să coincidă cu identificatorul cotei respective de TVA din casa de marcat.
    1. Utima setare o realizăm în Nexus Retail . Trebuie să verificăm înainte dacă data și ora calculatorului este cea corectă (dacă se lucrează pe o stație de lucru, aceasta trebuie să aibă data și ora sincronizate cu ale serverului).
    2. Selectăm casa de marcat în câmpul Dispozitiv fiscal, apoi selectăm locația unde se află Nexus Print, puțin mai jos ( astfel aplicația Nexus Print se va deschide când se deschide și aplicația Retail). În partea dreaptă jos, avem butonu Salvez pentru a valida informațiile introduse .

      În funcție de setările pe care le alegem în aplicația Nexus Retail, pot apare situații în care nu se gasește produsul deși acesta este în stoc. Motivele pot fi :
      1. Cota de TVA a produsului respectiv este diferită în stoc față de cea din Nomenclator- bunuri și servicii articole. În acest caz, dacă s-a introdus greșit cota de tva a produsului în factura de intrare, ștergem NIR-ul și produsul din factura și îl introducem din nou (sau se face un proces verbal de modficare preț marfă amănunt – schimbare cota TVA).
      2. Produsul nu se regăsește în lista de prețuri (Ieșiri-> Management vânzări-> Management prețuri de vânzare). În acest caz se devalidează lista curentă și se adaugă produsul.
      3. Produsul a fost introdus spre vânzare cu un preț nou, ce nu a fost ulterior actualizat în lista de prețuri. Cream în Interne->Documente interne ->P.V. de modificare pret M.A. pentru a actualiza prețul .