Acest site folosește cookie-uri. Prin navigarea pe acest site, iți exprimi acordul asupra folosirii cookie-urilor. Vezi și politica noastră de confidențialitate

N E X U S
Nexus ERP

Nexus ERP progres

loading

Instalare aplicaţie client Nexus ERP


Preinstalare

 

Verificăm întrunirea cerințelor hardware și software

La fel ca şi în cazul serverului, înainte de a începe instalarea va trebui să ne asigurăm că sistemele noastre de cacul corespund cu cerințele hardware și software ale producătorului. Şi, mai mult, ar trebui să urmăm şi recomandările suplimentare ale acestuia.

 

Verificăm conectivitatea interfeței de rețea

În momentul instalării, interfața de rețea locală trebuie să fie conectată și funcţională, iar parametrii acesteia să fie configurați corespunzător IP Address, Subnet Mask.

 

Instalare aplicaţie client Nexus ERP

 

Ne asigurăm că avem ultima versiune a kit-ului de instalare

Kit-ul de instalare al aplicaţiei Nexus ERP (client) constă într-un executabil cu denumirea de această formă Nexus-x.xx.exe, unde x.xx este versiunea curentă a aplicaţiei.

 

Nexus Server

Ne asigurăm că am finalizat instalarea serverului Nexus (Pași instalare Nexus Server) și că avem datele de conectare la acesta: adresa IP şi port.

Deşi este recomandată o configuraţie cu server Nexus dedicat, este posibilă şi instalarea pe acelaşi calculator atât a serverului Nexus, cât şi a aplicaţiei Nexus ERP - în acest caz la adresa de conectare vom scrie localhost.

 

Pregătirea staţiilor de lucru

Pentru a asigura o funcţionare fiabilă a staţiei noastre de lucru, pentru o periodă cât mai lungă de timp, producătorul software-ului ne recomandă următoarele:

  • Să instalăm un sistem de operare provenit din surse sigure - descărcăm kitul direct de pe site-urile oficiale.
  • Să folosim doar drivere destinate versiunii noastre de sistem de operare.
  • Să instalăm doar aplicaţii strict necesare şi pe cat posibil instalăm cât mai puţine programe care rulează ascuns (servicii si programe rezidente în memorie).
  • Să instalăm o aplicaţie antivirus care să ne protejeze inclusiv de atacuri ransomware şi o aplicaţie pentru backup.
  • Dacă PC-ul nostru este nou să testăm sistemul de calcul folosind programe speciale de test.
  • Alimentarea de la reţeaua electrică a staţiilor de lucru să o facem folosind UPS-uri (online dublă conversie) pentru a ne proteja atât de căderile de tensiune, cât şi de fluctuaţiile accidentale ale tensiunii de alimentare.

 

Ţinând cont, în primul rând, de faptul că oprirea unui sistem de calcul din reţeaua nostră poate conduce la oprirea partiţală sau totală a activităţii economice a afacerii nostre, este bine să urmăm atât recomandările producătorului de software, cât şi recomandările specialiştilor IT de la care achiziţionăm sistemele de calcul.

 

Instalare Nexus ERP

 

După ce am descărcat kit-ul de instalare pe site-ul download.nexuserp.ro, executăm programul de setup Nexus-x.xx.exe. Interfaţa programului de instalare este în limba română, iar aceasta ne va ghida pe parcursul întregii instalării.

 

La primul pas va trebui să bifăm că suntem de acord cu Acorul de licenţiere a aplicaţiei pentru a putea continua instalarea. Acest Acord de licenţiere îl mai putem consulta pe site-ul nexuserp.ro/acord-de-licentiere.

 

Instalare aplicaţie Nexus ERP

 

La următorul pas va trebui să introducem adresa de conectare la serverul de baze de date a Nexus ERP. Dacă instalarea aplicaţiei client Nexus ERP se face pe acelaşi PC pe care s-a instalat aplicaţia server Nexus ERP la adresa de conectare vom completa local sau localhost. În caz contrar adresa de conectare este compusă din IP-ul şi portul unde se află instalat serverul de baze de date SQL al Nexus ERP.

 

Dacă serverul nostru se află în reţeaua nostră locală sau într-o reţea VPN atunci IP-ul va arăta de forma 192.168.0.10, iar dacă se află într-o altă locaţie şi ne conectăm la acesta prin internet IP-ul va arăta de forma 82.123.123.123.

 

Dacă nu ştim adresa IP şi/sau portul în momentul instalarii, putem continua instalarea intruducând adresa local şi putem reveni ulterior pentru a completa adresa corectă. Trebuie să avem în vedere că până nu completăm adresa corectă nu vom putea să pornim aplicaţia.

 

Instalare aplicaţie Nexus ERP

 

Apăsăm butonul Instalare pentru a porni efectiv instalarea aplicaţiei.

 

Instalare aplicaţie Nexus ERP

 

Aşteptăm câteva secunde, până ce instalarea se finalizează, şi în această ultimă fereastră vom apăsa butonul Finalizare.

 

Instalare aplicaţie Nexus ERP

 

Pentru a completa ulterior adresa server-ului sau pentru a o modifica în cazul în care acesta s-a schimbat va trebui să deschidem fişierul setari.ini care să găseşte în directorul unde am instalat aplicaţia. Cel mai probabil că fişierul setari.ini îl vom găsi în directorul C:\Program Files (x86)\Nexus Media\Nexus\Local\.

 

Vom deschide fişierul setari.ini cu aplicaţia Notepad şi vom edita parametrul COMPUTER din grupul de setări [Server]. Mai exact, vom înlocui valoarea acestui parametru cu o adresa de conectare corectă.

 

După instalarea kit-ului Nexus ERP este important să dăm drepturi de scriere pe întreg folderul Nexus, acolo unde am instalat aplicația Nexus.

 

Acest lucru îl facem astfel:

  • click dreapta pe executabilul Nexus de pe desktop si accesăm comanda Open file location (Deschide locație instalare) ->pentru a deschide locația de instalare
  • accesăm folderul superior (Nexus Media) și dăm click dreapta pe folderul Nexus

 

Instalare aplicaţie client Nexus ERP

 

  • în fereastra deschisă ne poziționăm pe pagina Security, apoi pe comanda Edit:

 

Instalare aplicaţie client Nexus ERP

 

  • ne poziționăm în partea de sus a ferestrei pe linia Users și bifăm opțiunea Full control din partea de jos a ferestrei:

 

Instalare aplicaţie client Nexus ERP

 

Apelăm comanda Apply si ieșim din fereastra deschisă, putând accesa acum aplicația prin deschiderea executabilului Nexus.

 

Nexus ERP pe macOS

Pentru utilizatorii de MacBook echipate cu procesoare ARM, există posibilitatea de a instala și rula Nexus ERP folosind Parallels Desktop, care permite crearea unei mașini virtuale cu Windows ARM pe macOS. Această oferă o soluție eficientă pentru a utiliza aplicații Windows pe hardware Apple de ultimă generație, asigurând compatibilitatea și performanța necesară pentru a rula fără probleme Nexus ERP.

Pentru a începe, va trebui să achiziționați și să instalați Parallels Desktop pe MacBook-ul dvs. Puteți să folosiți linkul nostru de afiliat, fără costuri suplimentare dumneavostră . După instalarea Parallels Desktop, urmați pașii pentru a configura o mașină virtuală cu Windows ARM.

Odată ce Windows este instalat și funcțional în Parallels, puteți urma procedura standard de instalare pentru Nexus ERP descrisă anterior, asigurându-vă că respectați toate cerințele hardware și software necesare pentru o funcționare optimă.

 

 

Succes!


  •     Instalare aplicaţie server Nexus ERP
  • Prezentare și instalare Nexus Servicii