Nexus ERP

Initializare Magazin Online


    Inainte de toate ar trebui ca pe serverul de baze date sa fie activate licentele:

    1. eCommerce Backoffice (obligatoriu)
    2. eCommerce Conector (obligatoriu)
    3. Emag Conector (optional-doar in cazul conectarii la www.emag.ro)

    Pentru crearea unui magazin online in NexusERP va trebui sa parcurgeti urmatorii pasi:

    1. Crearea unei clase de discount in modulul Iesiri - Management vanzari - Management preturi de vanzare. Pentru crearea clasei de discount intrati in Optiunile modulului la Editare clase discount.
    2. Crearea unei liste de pret pe clase de discount, careia ii vom atasa clasa de discount creata la punctul anterior (in campul Grup discount). Aceasta lista va contine toate produsele pe care le dorim a le uploada pe site-ul de vanzari, indiferent daca exista sau nu exista stoc.
    3. Crearea magazinului in modulul Iesiri - eCommerce - Magazine online.

    Se adauga un nou magazin, completandu-se campurile existente, in fiecare pagina.

    Trebuie avut in vedere ca unele campuri trebuie completate obligatoriu:

    • in pagina Conexiuni: Transfer FTP catre Server Nexus Media sau Server propriu (in acest caz site-ul este construit de catre un alt furnizor de servicii web design, iar transferurile intre site si baza de date se realizeaza prin transfer de fisiere);
    • in pagina Optiuni site: se completeaza gestiunea din care se vinde (gestiune carea am ales-o in prealabil pe lista de pret), lista de preturi (pe clase discount), tipul magazinului, nivelul de afisare a meniului;

    Puteti alege din mai multe tipuri de magazine, astfel:

    • Retail-Comanda directa: clientul/vizitatorul poate face comenzi fara nici o autentificare pe site.
    • Retail-Comanda cu autentificare client: pentru a finaliza comanda, clientul va trebui sa se autentifice in prealabil. Autentificarea se va face cu datele trimise de administratorii magazinului online.
    • B2B: platforma specializata destinata companiilor care fac parte dintr-o retea de distributie. Accesul la site se face securizat, pe baza de user si parola. Pentru a vedea oferta de produse si a efectua comenzi este obligatorie logarea cu user si parola.
    • B2B cu afisare produse: platforma specializata destinata companiilor care fac parte dintr-o retea de distributie. Accesul la site se face securizat, pe baza de user si parola. Utilizatorii vor putea vizualiza oferta de produse (fara vizualizarea preturilor), insa nu vor putea plasa comenzi decat dupa logare.

    Exista 3 nivele de afisare a meniului in magazinul online. Astfel, puteti alege intre:

    Nivel 1 - Clasa: meniul magazinului va fi pe un singur nivel, format din clasele de produse, asa cum sunt ele configurate in aplicatia NexusERP;

    Nivel 2 - Grupa+Clasa: meniul magazinului va fi pe 2 nivele, format din Grupe si Clase, asa cum sunt ele configurate in aplicatia NexusERP. Pentru a adauga/modifica denumirea grupelor, se intra pe optiunile de modificare a unei clase.

    Nivel 3 - Grupa+Clasa+Subclasa: meniul magazinului va fi pe 3 nivele, format din Grupe, Clase si Subclase, asa cum sunt ele configurate in aplicatia NexusERP. Pentru a adauga/modifica denumirea subclaselor, se intra pe optiunile de modificare a unui produs si se completeaza campul Subclasa cu datele dorite.

    Populare pagini Magazin online

    Pagina Contact

    In cadrul acestei pagini se introduc datele de contact cu privire la:

    • numere telefon (Departament vanzari, Departament tehnic, Secretariat)
    • adrese email (Departament vanzari, Departament tehnic, Secretariat)
    • datele firmei: Cod fiscal, Registrul comertului, adresa, cod postal, coordonate de latitudine si longitudine pentru pozitie pe harta etc
    • date referitoare la conturile bancare unde se pot efectua platile

    Pagina Detalii

    Aceasta pagina se populeaza cu date privind:

    • mini-logo site si bottom-logo site
    • indecsi cu privire la titlu, descriere, cuvinte cheie

    Pagina Conexiuni

    In aceasta pagina se completeaza:

    • modalitatea transferului de date (catre Server Nexus Media)
    • linkuri cu trimitere la paginile de socializare (Facebook, Twitter, Google Plus)

    Optiuni site

    Aici trebuie setate urmatoarele informatii:

    • gestiunea pentru vanzare (trebuie sa corespunda cu gestiunea aleasa la configurarea Listei de pret in Management preturi de vanzare);
    • lista de preturi (cea configurata pe clasa de discount);
    • devizul de afisare a pretului;
    • partener implicit (comenzile care vor veni de pe site vor avea un partener implicit);
    • tip magazin;
    • nivel de afisare meniu;

    Dupa configurarea magazinului va trebui sa adaugam produsele in modulul Produse magazin online. Aceasta se face apeland comanda Sincronizare si calcul din meniul de sus. Se bifeaza optiunea Doar adauga produsele noi, aplicatia aducand in fereastra produsele care se afla in lista de pret introdusa anterior.

    Important! Pentru ca produsele sa se importe in pagina Produse magazin onine din lista de pret, obligatoriu trebuie ca produselor sa le fie atasat o clasa, iar claselor sa le fie atasat o grupa.

    Informtiile privind produsele se completeaza in fereastra de editare a articolului, completand informatii in paginile: Prezentare, Utilizare, Instalare.

    De asemenea, imaginile aferente produselor se ataseaza pe fiecare produs in parte, in pagina Linkuri-Atasamente. Tipul imaginii trebuie sa fie Imagine site (1,2,3,4,5), putand astfel atasa pana la 5 poze fiecarui articol.

    Configurare sistem pentru integrare cu emag.ro

    Vom exemplifica cu un produs aflat pe site-ul emag si care este vandut de firma dumneavoastra, de exemplu "Surubelnita electrica Proxxon".

    1. INTRODUCEREA SPECIFICAȚIILOR PRODUSULUI

    2. Intrați în modulul "Nomenclatoare->Bunuri și servicii - articole", apăsați butonul "Atribute", apoi butonul "Adaug(Insert)". În fereastra apărută completați câmpurile în felul următor:

      • Denumire -> Tip aplicație
      • Grupare -> Caracteristici generale (dacă nu există în lista grupărilor, se poate adăuga)
      • ID eMAG -> de ex. 123 (acest id este furnizat de emag)

      În partea de jos a ferestrei introduceți toate valorile posibile corespunzătoare specificației, pe linii separate. De exemplu pentru "Tip aplicație" introduceți: Înfiletare, Găurire

      Repetați operațiile pentru toate specificațiile în același mod.

    3. INTRODUCEREA PRODUSELOR

    4. În modulul "Nomenclatoare->Bunuri și servicii - articole", apăsați butonul "Adaug" și completați câmpurile după cum urmează:

      Pagina General:

      • Denumire articol -> Surubelniță electrică Proxxon
      • Brand comercial -> Proxxon
      • Clasa articol -> Scule multifunctionale & Accesorii

      Denumirea clasei poate să coincidă sau nu cu cea de la emag, dar id-ul clasei furnizat de către emag trebuie să fie completat obligatoriu. Aceasta se realizează prin completarea campului "ID extern" din ferestra de editare a clasei. Tot în aceeași ferestră, în pagina "Atribute asociate" se bifează specificațiile create mai sus și care aparțin de această clasă de produse. Pentru cazul dat ca exemplu se aleg toate atributele create mai sus.

      Pagina Coduri echivalente:

      În ferestra de adăugare se introduc următoarele:

      • Descriere -> "Cod origine" (codul produsului obținut de la furnizor) sau "Cod emag" (codul de la emag al produslui. Este folosit pentru atașarea produsului dumneavoastră de un produs existent deja pe site-ul emag)
      • Cod -> se completează în funție de câmpul "Descriere"

      Pagina Atribute:

      Aici vor aparea toate atributele selectate în pagina "Atribute asociate" din ferestra de editare a clasei produsului. Se deschide fereastra de editare pentru fiecare specificație și se selectează din valorile posibile acelea care vor apare pe site. De ex. pentru "Tip aplicatie" se aleg Înfiletare și Găurire.

      Pagina Prezentare:

      Aici se completează descrierea produsului care va apare pe site în secțiunea "Descriere" și care poate conține și tag-uri html.

    5. INTRODUCEREA DATELOR REFERITOARE LA EMAG.RO ÎN MODULUL MAGAZINE ONLINE

    6. În modulul Ieșiri->eCommerce->Magazine OnLine, în pagina Conexiuni din ferestra de editare a mgazinului, se completează următoarele câmpuri astfel:

      • Transfer FTP către -> “Site eMag.ro”
      • Utilizator FTP -> Nume utilizator
      • Parola FTP -> Parola dumneavoastră pentru emag.ro
      • Cod client eMAG.ro -> Codul de client dat de Emag.ro
      • IP apel invers eMAG.ro -> se completează cu ip-ul public al serverului Nexus și un port ales special pentru aceasta conexiune (Atentie! Nu e vorba despre portul serverului SQL). De exemplu 86.124.112.255:80
    7. INTRODUCEREA DATELOR IN ACTIVITATI PROGRAMATE

    8. Din meniul Instrumente accesați Activități programate->Emag.ro și efectuați următoarele:

      • Alegeți o programare definită în secțiunea "Programari"
      • Completați numărul portului local, necesar pentru rularea acest serviciu. Prin acest port se realizează apelurile efectuate de către emag pt obținerea pozelor produselor, precum și pentru notificări atunci când se crează comenzi pe site-ul emag.
      • Alegeți societatile pentru serviciu