Prezentare generala Nexus SoftPhone

Introducere

Aplicația Nexus Softphone vă permite să efectuați și să răspundeți la apeluri. Apelurile primite pot fi interceptate de către aplicația Nexus Eazy Retail, din interfața Catering, pentru facilitarea găsirii clientului care a efectuat apelul. Aplicația trebuie să fie instalată și rulată pe fiecare calculator pe care doriți să îl utilizați pentru apeluri.


Instalare

Pentru instalarea aplicației Nexus Softphone, descarcați fișierul NexusSoftPhone-20.x.exe de pe site-ul Nexus Media, faceți clic dreapta pe fișierul descărcat, apoi dați clic pe optiunea “Run as administrator” pentru a porni programul de instalare și urmați instrucțiunile acesteia.

Configurare

După terminarea instalării , aplicația va porni automat.


Când este ascunsă, aplicația poate fi accesată din System Tray prin clic dreapta pe iconița aplicației, apoi clic pe opțiunea “Afișează”.



Efectuarea cu succes a apelurilor necesită configurarea parametrilor de funcționare ai aplicației. Pentru aceasta, se deschide fereastra de setări, se efectuează clic pe opțiunea MENIU de unde se alege opțiunea “Setări”.


Va fi afișată următoarea fereastră:


Câmpurile din fereastră au următoarele semnificații:

  • Nume afișat: numărul de telefon care va fi afișat pe telefonul pe care îl apelați
  • Nume utilizator: numele de utilizator utilizat pentru a vă conecta serverul SIP (adesea un număr sau un simplu șir pe care l-ați ales)
  • Nume înregistrare: de obicei, acesta este același cu numele de utilizator, dar unele sisteme SIP necesită un nume de înregistrare diferit
  • Parola înregistrare: parola folosită împreună cu numele de înregistrare pentru a vă înregistra / conecta la sistemul SIP
  • Adresa domeniu: adresa IP sau numele de domeniu al sistemului SIP
  • Port domeniu: numărul portului pe care îl utilizează sistemul SIP. În cele mai multe cazuri, acesta este 5060
  • Înregistrare convorbiri: se folosește pentru înregistrarea convorbirilor și salvarea lor în baza de date împreună cu comenzile preluate de la clienți prin intermediul aplicației Nexus Eazy Retail, din interfața pentru Catering

După ce se apasă butonul “Salvare”, aplicația va reporni automat.

Efectuarea apelurilor

  • Pentru efectuarea unui apel, tastați numărul de telefon pe care doriți să-l contactați.
  • Dacă doriți corectarea numărului introdus, se poate apăsa tasta Backspace de pe tastatura calculatorului sau se poate face clic pe simbolul Backspace care apare în dreapta numărului format:



  • Pentru efectuarea apelului, apăsați butonul aflat deasupra butonului 1. Când se răspunde de la celălalt capăt, apelul este stabilit:


  • Dacă se dorește terminarea apelului, se apasă butonul de deasupra butonului 3:


Istoric apeluri

  • Pentru vizualizarea listei de apeluri efectuate pană in prezent, se apasă butonul evidențiat în următoarea imagine:


  • Reapelarea numerelor afișate în lista de apeluri se face prin efectuarea unui clic pe numărul respectiv:


  • Ștergerea unui număr din lista de apeluri se face prin efectuarea unui clic pe pictograma din partea dreaptă, reprezentând un coș de gunoi


Închiderea aplicației

Închiderea aplicației se poate efectua în două moduri:

  • Clic pe optiunea “Inchide” din meniul din partea de sus a ferestrei:


  • Clic pe opțiunea “Închide” din meniul pictogramei aplicației din System Tray