4. Utilizare HR Self Service


    În acest tutorial vă vom prezenta cum să încărcați rapid imagini pentru documentele contabile primare folosind un telefon mobil cu Android și aplicația Nexus HR Self Service.

    În prealabil trebuie să parcurgeți următorii pașii:

    1. Instalare

    • Instalați aplicația Nexus HR Self Service din Google Play
    • Pe serverul Nexus Erp instalati Nexus API, kit-ul se descarca din pagina Kit-uri a site-ului download.nexuserp.ro
    • In Instrumente – Activitati automate – Serviciul API – completati datele de conectare ale serviciului (IP, port http, port https, bifa Activ)
    • Portul http trebuie adaugat la exceptii in firewall
    • Daca serverul este intr-o retea in spatele unui router, setati regula de port Forewarding pe portul API catre Ip-ul intern al routerului.

    2. Creare coduri API sau asa-zisele API key pentru conectare

    Ce este API Key? Simplu spus este un cod folosit pentru autentificare - in loc de user si parola.

    • In Nomenclatoare – Utilizatori adaugati un utilizator obisnuit, pentru care se activeaza dreptul de acces extern asupra procedurilor Web.
    • Se acorda drept de conectare a acestui utilizator pe toate bazele de date pe care se doreste utilizarea aplicatiei HR Self Service (din pagina Drepturi module – Asistent – Adaugare/Revocare drepturi)
    • Se aloca licenta pe utilizator si se genereaza cheia API.
    • In Nomenclatoare – Administrare – Aplicatii online - Adaug – selectez aplicatia si utilizatorul.
    • La Salariat asociat utilizatorului, selectez un salariat daca nu este deja selectat.
    • Click pe butonul Adauga licenta + Click pe butonul Actualizeaza parola pentru + confirmarea parolei + Click pe Salvez.
    • Pozez codul QR sau fac un PrintScreen pe care il trimit pe email utilizatorului aplicatiei.

Pagina de login

    Avem două câmpuri pentru introducerea email-ului cu care avem contul creat în prealabil de către angajator, precum și a parolei aferente.

    Checkbox-ul de sub aceste câmpuri este completat dacă se dorește salvarea datelor de conectare pentru a nu fi reintroduse la următoarea utilizare a aplicației.

    Dacă datele au fost completate corect acționăm butonul "Conectare" ce ne redirectioneaza la pagina de index a aplicației unde gasim meniul.


Meniul Principal

    Pagina de index contine 4 butoane ce fac legatura cu cele 4 module ale aplicației, respectiv "Documente personale", "Rapoarte salariat", "Cereri de concediu" și "Actualizare date personale".

Documente personale

    În fereastra de documente personale sunt afișate documentele deținute de angajator, cu privire la angajatul în cauză, acestea fiind împărțite în 5 categorii.

    Dacă se face click pe numele documentului marcat cu o iconița roșie vor apărea opțiunile de descărcare și vizualizare.

    Datele despre documente sunt afișate sub numele acestora (număr document, data, perioada de valabilitate și descriere / observații).


Rapoarte

    Pagina de creare rapoarte este costituită din două zone, "Creare raport" unde avem un combobox de unde se selectează raportul dorit și se acționează butonul "Generează" pentru generarea raportului și zona "Rapoarte generate" unde putem vizualiza sau șterge rapoartele acționând cele doua iconițe sugestive (documentul albastru pentru vizualizare, coșul roșu pentru ștergere).

    Pentru navigarea între rapoarte există un câmp de căutare unde putem filtra rezultatele după un set de cuvinte cheie, un combobox de unde putem selecta câte rapoarte dorim sa afișăm pe pagina și butoanele aflate sub tabelul cu rapoarte de unde putem naviga de pe o pagina pe alta.


Ștergerea multiplă a rapoartelor

    Deoarece este posibil sa avem salvate chiar si sute de rapoarte, pentru ștergerea mai facilă a acestora avem la finalul formularului butonul "Ștergere multiplă".

    Dacă acționăm acest buton se va afișa un câmp de unde vom putea selecta o data calendaristica pentru a șterge rapoartele mai vechi de aceasta.

    Spre exemplu dacă selectam data 15.02.2020, toate rapoartele mai vechi de data respectivă vor fi șterse (se șterg doar rapoartele mai vechi decât data selectata, în exemplul nostru doar pâna la data de 14.02.2020 inclusiv). Pentru finalizarea acțiunii se folosesc butoanele "Ștergere" sau "Renunța".


Adaugă cerere concediu

    În pagina Cereri concediu găsim butonul "Adaugă cerere concediu", ce va afișa o zona cu câmpuri notate sugestiv, pe care trebuie să le completăm pentru a trimite o cerere de concediu.

    După completarea datelor necesare cu privire la perioada și tipul de concediu dorit acționăm unul din butoanele "Adaugă" sau "Renunță".


Detalii cereri concediu

    Cererile existente pot fi vizualizate apasând butonul "Lista cereri concediu" unde putem filtra rezultatele după cuvinte cheie utilizând câmpul de cautare sau pe ani.

    Anul curent este selectat ca valoare implicită.

    Toate detaliile cu privire la cererile de concediu pot fi vizualizate acționând iconița cu o lupă albastră din dreptul cererii aferente.

    Pentru ștergerea unei cereri alfate în așteptare se actioneaza iconița roșie din dreptul cererii aferente. Cererile respinse sau aprobate nu pot fi șterse.


Actualizare date personale

    Fereastra "Actualizare date personale" conține 3 zone cu date specifice despre angajat, informațiile de contact și datele cu privire la contul bancar al acestuia, unde se transfera remunerația. Pentru modificarea acestor date se actioneaza butonul "Cerere modificare informații". 

    Datele completate vor fi trimise în sistem pentru a fi analizate.

Încărcare fișiere la actualizarea datelor

    Pe lângă compltarea câmpurilor cu text, la modificarea datelor vor exista doua butoane "Fișier" și "Camera", pentru încărcarea unui fișier din telefon sau scanarea directă cu camera foto a unui act, cum ar fi buletinul sau un extras de cont.

Modificare parolă

    A 4-a zonă din cadrul paginii de actualizare a datelor este pentru modificarea parolei. 

    Aceasta nu necesita aprobare, se completeaza prima data parola veche și de doua ori parola nouă în câmpurile aferente pentru a ne asigura de corectitudinea acesteia. 

    Pentru finalizarea acțiunii se face click pe butonul "Modifică".