Operatiuni
Operatiuni
Acest modul face referire la acele operațiuni ce vor fi efectuate și care presupun prelucrarea datelor cu caracter personal stocate.
Funcționalități de bază ale modulului:
Opțiuni:
- - Afișează grupări stânga;
- - Redimensionare automată coloane;
- - Nivel log operare;
- - Sesiune blocată la modificări;
- - Salvez în log operare;
Posibilitate grupare după:
- - Evaluare necesități
- - Evaluare riscuri
- - Perioada audit
- - User creare
- - User modificare
Configurare:
Posibilitate configurare coloane: Anulat, Categorie persoane vizate, Denumire operațiune, Data creării, Data modificării, Evaluare necesități, Evaluare riscuri, Perioada audit, Responsabil audit, User creare, User modificare, Valid.
Operații în fereastra principală a modulului:
- Adaug - Adaugă un articol nou;
- Deschid - Deschid înregistrarea curentă;
- Șterg - Șterg înregistrarea curentă;
- Raport rapid - Previzualizare date afișate pe ecran;
- Rapoarte customizate - Oferă posibilitatea vizualizării rapoartelor existente și configurararea unora noi;
- Initializare - initializează modelele implicite;
- Export - Se deschide procedura de export a datelor;
- Favorite - Adaug în lista de module favorite pentru a fi accesate din Pagina Mea sau în lista de module inițiale;
- Închid - Închid fereastra curentă.
Operare date:
- Adăugarea, modificarea sau ștergerea datelor este permisă utilizatorilor ce au drept de scriere în modul și numai în sesiunile deblocate.
- Avansarea în fereastră de la un câmp la altul se face cu tasta [TAB], iar întoarcerea la un câmp anterior se face cu [SHIFT-TAB].
Adăugare operatiune:
Accesare buton Adaug din meniul modulului:
Se vor completa:
- - Denumirea operațiunii - Așa cum doriți să o identificați;
- - Categorie persoane vizate – Puteți selecta acea categorie conform cazului dat, sau o puteți adăuga;
- - Audit perioada – Selectați tipul de audit ce se va efectua (zilnic, lunar, săptămânal etc);
- - Resposabil audit: se selectează cu persoana resposabilă pentru audit;
- - Descriere operațiune– se va completa cu o scurtă detaliere a operațiunii ce va fi efectuată;
- - Evaluare necesități – se completează cu datele ce sunt necesare în operațiune;
- - Evaluare riscuri – se precizează riscurile posibile;
- - Categorii de date – Se preiau acele categorii de date necesare din lista stabilită în modulul de Categorii date;
- - Scopuri – Se preiau acele scopuri din lista de scopuri stabilită;
- - Măsuri – Se precizează ce măsuri de securitatea urmează să fie luate pentru a evita scurgerea de informații;
- - Audit – Modulul va prelua auditul aferent operațiunii efectuate;
- - Rapoarte – Se selectează tipurile de rapoarte ce pot fi emise în program și care pot sta la baza efectuării operațiunii (de ex: liste ale salariaților, liste de parteneri cu detalii).
TAB LINKURI
- - Fereastra linkuri permite atașarea de diverse documente, fotografii, scanari ce sunt relevante pentru înregistrarea tocmai facută.
- - ATENȚIE- ÎN CAZUL ÎN CARE SE CUNOAȘTE FAPTUL CĂ SE VOR INSERA FOARTE MULTE DOCUMENTE (ATAȘAMENTE) ÎN PROGRAM ESTE NECESAR SĂ REALIZĂM MODIFICAREA LOCATIEI DE SALVARE A ACESTORA.
- ~ ÎN CADRUL TABULUI DE INSTRUMENTE DIN PARTEA SUPERIOARĂ A PROGRAMULUI, BUTONUL SETARI GENERALE > APLICATIE, BIFAM OPTIUNEA DE: PASTREAZA ARHIVA ELECTRONICA PE DISC (NU IN BAZA DE DATE). ACEASTA OPERATIUNE ARE DREPT SCOP, NEINCARCAREA INUTILA A BAZEI DE DATE.
Adăugarea unui nou atașament se realizează cu ajutorul butonului „Adaug” plasat în partea superioară a programului. După realizarea acestei operațiuni se va deschide o mică fereastră în cadrul căreia va trebui să completăm:
- - Tipul fișierului: Se selectează unul din variantele oferite: Fisier PDF site, Fisier Excel site, Fisier Word etc.
- - Data: Se completează cu data actuală;
- - Valabil: Se completează cu dată până la care documentul va fi valabil, după această data el va deveni inaccesibil;
- - Preluare: Se apelează butonul „Preiau” și se va selecta fișierul dorit;
- - Denumire: Se completează cu denumirea fișierului;
- - Detalii: Se pot trece și anumite detalii despre documentul atașat.
Functionalitati de baza
Campuri disponibile pentru afisare in fereastra principala: Denumire operatiune, Categorie persoane vizate, Perioada audit, Responsabil audit, Evaluare necesitati, Evaluare riscuri, Valid, Anulat, Data crearii, Data modificarii, User creare, User modificare (vezi configurare coloane modul).
Posibilitate grupare dupa: Perioada audit, Evaluare necesitati, Evaluare riscuri, User creare, User modificare (vezi utilizare grupari).
Operatii in fereastra principala a modulului:Configurari
Operare date
Denumire operatiune - Se completeaza cu denumirea operatiunii.
De la data - Se completeaza cu data de start a prelucrarii informatiilor personale
Pana la data - Se completeaza cu data de sfarsit a prelucrarii informatiilor personale
Categorie persoane vizate - Se alege categoria persoanelor vizate
Audit perioada -
Responsabil audit - Se alege responsabilul pentru audit
De la data - Se completeaza cu data de start a prelucrarii informatiilor personale
Pana la data - Se completeaza cu data de sfarsit a prelucrarii informatiilor personale
Categorie persoane vizate - Se alege categoria persoanelor vizate
Audit perioada -
Responsabil audit - Se alege responsabilul pentru audit
Descriere sistematica a opera?iunilor de prelucrare
Descriere operatiune - Se completeaza descrierea operatiuniiO evaluare a necesita?ii ?i propor?ionalita?ii opera?iunilor de prelucrare în legatura cu scopul propus
Evaluare necesitati - Se completeaza observatii legate de evaluare necesitatilorO evaluare a riscurilor pentru drepturile ?i liberta?ile persoanelor vizate
Evaluare riscuri - Se completeaza observatii legate de evaluare riscurilorOperatii de adaugare a categoriilor de date
Operatii de adaugare a scopurilor
Operatii de adaugare a masurilor de securitate
DDOC
Descriere sistematica a opera?iunilor de prelucrare
Descriere operatiune - Se completeaza descrierea operatiuniiO evaluare a necesita?ii ?i propor?ionalita?ii opera?iunilor de prelucrare în legatura cu scopul propus
Evaluare necesitati - Se completeaza observatii legate de evaluare necesitatilorO evaluare a riscurilor pentru drepturile ?i liberta?ile persoanelor vizate
Evaluare riscuri - Se completeaza observatii legate de evaluare riscurilorOperatii de adaugare a categoriilor de date
Operatii de adaugare a scopurilor
(fereastra tip 1)
Categorie date - Se alege categoria datelorDescriere - O scurta descriere a categoriei de date
Tip date - Reprezinta tipul datelor
(fereastra tip 2)
Scopul prelucrarii - Se alege scopul prelucrarii datelorCategorie destinatari - Se alege categoria de destinatari
(fereastra tip 3)
Masura de securitate - Se alege masura de securitate utilizataDescriere masura - O scurta descriere a masurii de securitate
Tip masura - Reprezinta tipul masurii de securitate
(fereastra tip 4)
Raport - RapoarteRapoarte