Operatiuni

În acest modul sunt stocate toate înregistrările referitoare la operațiunile de prelucrare a datelor cu caracter personal.

Modulul Operatiuni in Nexus

Pentru fiecare operatiune se va stabili denumirea, categoria de persoane vizate, perioada de audit și responsabilul de audit. De asemenea, operațiunea va avea o scurtă descriere: ce date vor fi necesare, cât timp vor fi păstrate, în ce scop vor fi folosite.

Configurare Operatiuni in Nexus

In pagina de "Evaluare necesitati" se va specifica ce date vor fi prelucrate si culese si in ce scop, iar la "Evaluare riscuri", riscurile ce pot aparea ca ulterior sa fie gasite masuri prin care aceste date pot fi protejate. De asemenea, pentru fiecare operațiune trebuie specificată categoria de date din care fac parte și scopul acesteia. În pagina de "Audit" se vor regăsi toate rapoartele de audit corespunzătoare.

Raport Operatiuni in Nexus

În cadrul acestui modul aveți posibilitatea de a vizualiza prin intermediul raportului "Listă operațiuni" toate operațiunile înregistrate în baza de date. Raportul permite grupări, ordonări și filtrări după majoritatea câmpurilor disponibile în setul de date.

Functionalitati de baza
Campuri disponibile pentru afisare in fereastra principala: Denumire operatiune, Categorie persoane vizate, Perioada audit, Responsabil audit, Evaluare necesitati, Evaluare riscuri, Valid, Anulat, Data crearii, Data modificarii, User creare, User modificare (vezi configurare coloane modul).
Posibilitate grupare dupa: Perioada audit, Evaluare necesitati, Evaluare riscuri, User creare, User modificare (vezi utilizare grupari).
Operatii in fereastra principala a modulului:
  • Sterg - Sterg inregistrarea curenta
  • Refresh - Aduc din nou datele pe ecran
  • Adaug - Adauga un articol nou
  • Deschid - Deschid inregistrarea curenta
  • Export - Se deschide procedura de export a datelor
  • Initializare - Initializare
  • Anulez - Anulez document curent
  • Raport rapid - Previzualizare date afisate pe ecran
  • Rapoarte customizate - Ofera posibilitatea vizualizarii rapoartelor existente si configurararea unora noi.
  • Favorite - Adaug in lista de module favorite pentru a fi accesate din Pagina Mea sau in lista de module initiale
  • Inchid - Inchid fereastra curenta
  • Initializare - Initializare
    Configurari
  • Afiseaza grupari in stanga - Afiseaza gruparile in tree-ul din partea stanga a modulului
  • Redimensionare automata coloane - Se seteaza modul de redimensionare a coloanelor, fie se redimensioneaza automat in functie de latimea monitorului, fie apare scroll
  • Nivel log operare - Stabilire nivel log operare asupra documente (de baza, avansat, detaliat) (vezi gestionare Log operare)
  • Sesiune blocata la modificari - Stabilire blocare sesiune de lucru doar pentru modulul in cauza
  • Avertizari - Permite generarea de avertizari (vezi utilizare Avertizari)
    Operare date
  • Adaugarea, modificarea sau stergerea datelor este permisa utilizatorilor ce au drept de scriere in modul si numai in sesiunile deblocate
  • Avansarea in fereastra de la un camp la altul se face cu tasta [TAB] iar intoarcerea la un camp anterior se face cu [SHIFT-TAB]

    Denumire operatiune - Se completeaza cu denumirea operatiunii.
    De la data - Se completeaza cu data de start a prelucrarii informatiilor personale
    Pana la data - Se completeaza cu data de sfarsit a prelucrarii informatiilor personale
    Categorie persoane vizate - Se alege categoria persoanelor vizate
    Audit perioada -
    Responsabil audit - Se alege responsabilul pentru audit

    Descriere sistematica a opera?iunilor de prelucrare

    Descriere operatiune - Se completeaza descrierea operatiunii

    O evaluare a necesita?ii ?i propor?ionalita?ii opera?iunilor de prelucrare în legatura cu scopul propus

    Evaluare necesitati - Se completeaza observatii legate de evaluare necesitatilor

    O evaluare a riscurilor pentru drepturile ?i liberta?ile persoanelor vizate

    Evaluare riscuri - Se completeaza observatii legate de evaluare riscurilor

    Operatii de adaugare a categoriilor de date

    Operatii de adaugare a scopurilor

    Operatii de adaugare a masurilor de securitate

    DDOC

    Descriere sistematica a opera?iunilor de prelucrare

    Descriere operatiune - Se completeaza descrierea operatiunii

    O evaluare a necesita?ii ?i propor?ionalita?ii opera?iunilor de prelucrare în legatura cu scopul propus

    Evaluare necesitati - Se completeaza observatii legate de evaluare necesitatilor

    O evaluare a riscurilor pentru drepturile ?i liberta?ile persoanelor vizate

    Evaluare riscuri - Se completeaza observatii legate de evaluare riscurilor

    Operatii de adaugare a categoriilor de date

    Operatii de adaugare a scopurilor

    (fereastra tip 1)

    Categorie date - Se alege categoria datelor
    Descriere - O scurta descriere a categoriei de date
    Tip date - Reprezinta tipul datelor

    (fereastra tip 2)

    Scopul prelucrarii - Se alege scopul prelucrarii datelor
    Categorie destinatari - Se alege categoria de destinatari

    (fereastra tip 3)

    Masura de securitate - Se alege masura de securitate utilizata
    Descriere masura - O scurta descriere a masurii de securitate
    Tip masura - Reprezinta tipul masurii de securitate

    (fereastra tip 4)

    Raport - Rapoarte
    Rapoarte
  • Lista operatiuni - Lista operatiuni