Nexus ERP

Functionalitati si operare

Gestiune Agricola Nexus ERP este o aplicatie destinata societatilor arendatoare de exploatatii agricole, in vederea tinerii evidentei sumelor de platit catre arendasi.

Introducerea Nomenclatorului teritorial
Initial se introduc localitatile/comunele in modulul Nomenclator teritorial.




Aici vom popula cu date campurile localitate si anul agricol. De asemenea tot aici vom imparti suprafetele de teren in tarlale, respectiv parcele.
In cadrul unei tarlale vom completa datele: denumire tarla, numar tarla, categorie de folosinta si pretul arendei exprimat in lei/hectar.




Categoriile de folosinta ale suprafetelor de pamant pot fi impartite in: arabil, vii, livezi, pasuni, vii, fanete, paduri, alte categorii neagricole.





La randul lor, parcelele au ca atribute un numar si un bloc fizic pentru delimitare.




Introducerea contractelor de arenda

Odata introdus nomenclatorul teritorial vom trece la introducerea contractelor de arenda efective. In cadrul unui contract de arenda vor trebui completate urmatoarele campuri : numar titlu, data titlu, titular, nr contract, data contract, data expirare. Tot in antetul contractului avem posibilitatea de a-i opri arendasului impozitul la sursa, bifand casuta "Stopaj la sursa". De aici stabilim daca un contract este activ sau inactiv, pentru o evidenta clara a contractelor.




Urmatorul pas il reprezinta introducerea in contract a parcelelor luate in arenda si caracteristicele lor: suprafata si pretul, exprimat in lei/hectar.



Plata arendei
In modulul Financiar-Casa in lei vom opera platile catre arendasi, conform contractelor introduse.

Prin apelarea comenzii Adaug-articol (Insert) se va deschide o fereastra in care vom introducele datele documentului de plata: numar document, data document, suma platita, contul contabil (461 -Debitori diversi), cod (Partener) si beneficiarul.



Urmatorul pas il reprezinta repartitia platii catre contractul/contractele beneficiarului ales. Aceasta operatiune o realizam apeland comanda Facturi platite. In lista ce se va deschide vom gasi contractele active pe care societatea le are incheiate cu beneficiarul. Vom alege din lista documentele in cauza.



In urma efectuarii platii arendei se genereaza un articol contabil, care poate fi vizualizat dand click dreapta-Vizualizare articole contabile pe documentul de plata.



La revenirea in modulul Contracte de arenda putem previzualiza informatii de baza, ca valoarea bruta a contractului, impozitul, valoarea neta, cat s-a platit si restul de plata.




Preluare contracte in anul urmator
Pentru a prelua contractele de la un an agricol la altul, se apeleaza comanda Preluare din bara de instrumente. Vom completa perioada contractelor ce se doresc a fi preluate, apeland apoi comanda Cauta contracte. Vor fi afisate toate contractele ce corespund cheilor de cautare, urmand a alege toate contractele sau doar o parte din ele.



In vederea crearii de articole contabile aferente contractelor de arenda trebuie completate informatii cu privire la: contul debitor, cont impozit, luna generarii articolelor contabile. Aceste informatii le completam in modulul Contracte de arenda-Setari.




Rapoarte
Accesand tab-ul Rapoarte veti putea consulta si lista o serie de rapoarte, ca:

  • Borderou contracte
  • Lista titulari


  • Centralizator arendatori pe comune
  • Lista tarlale


  • Lista parcele