Utilizare Organigrama

In acest modul aveti posibilitatea de a realiza urmatoarele operatiuni:

1) Generarea organigramei posturilor, cu posibilitatea de alocare fonduri pe fiecare post de executie sau conducere creat.
Organigrama cuprinde toate posturile unitatii (functiile conform COR), salariatii fiind atasati acestora.

Pentru a adauga primul post executati click dreapta pe ecran si apelati comanda Adauga sef ierarhic.



In fereastra ce se deschide completati denumirea postului si alegeti codul COR.



In pagina Optiuni completati tipul functiei, bifand optiunea dorita (functie de executie, functie de conducere).



Apelati comanda Adaug de sus pentru a atasa un salariat postului respectiv. Din fereastra deschisa alegem salariatul, completam campul observatii (daca este cazul) si ii putem aloca un buget estimativ (cheltuielile cu salariile pe salariatul respectiv in anul 2013 vor fi de 50.000 lei). Dupa completarea datelor salvam documentul.



Daca postului respectiv ii sunt atasati mai multi salariati, apelam din nou comanda Adaug din bara de sus si completam datele relevante.

Daca dorim modificarea unui anumit post (atasare salariati, modificare buget, adaugare atasamente etc) apelati comanda Editeaza post afisata in urma efectuarii operatiei de click dreapta pe postul respectiv.



2) Configurarea fiselor de post:

Pentru a configura fisele de post trebuie ca initial sa stabilim cerintele postului respectiv, pe domenii de activitate (General valabile, Directori, Productie, Servicii, Executie, Mecanizare etc) si pe sectiunile fisei postului (rezumat, atributii si responsabilitati, alte obligatii, obiective de performanta, program de lucru, conditii de munca, instrumente de lucru, cerinte psihologice, educatie si pregatire profesionala, deprinderi transferabile, evaluarea performantelor).



Odata realizata macheta fiselor de post, vom trece la atasarea cerintelor stabilite initial la fiecare post in parte. Aceasta operatiune se efectueaza apeland comanda editare post din cadrul organigramei, mergand apoi pe pagina fisa post. Putem adauga articolele fisei postului aferente altui post in mod automat (daca acestea corespund), apeland comanda Adaugare prin copiere sau una cate una, apeland comanda adaug din bara de sus si completand domeniul, sectiunea si articolul dorit.


3) Definirea criteriilor de performanta aferente fiecarui post in vederea evaluarii periodice:
Editatea Criteriilor de performanta se face prin apasarea butonului Criterii de performanta din bara de sus. In fereastra deschisa vom adauga criteriile de performanta dorite, grupate pe domenii de activitate.



Dupa editarea tuturor articolelor dorite, vom trece la atasarea criteriilor de performanta fiecarui post in parte. Aceasta operatiune se efectueaza apeland comanda editare post din cadrul organigramei, mergand apoi pe pagina criterii de performanta. Putem adauga criteriile de performanta aferente altui post in mod automat (daca acestea corespund), apeland comanda Adaugare prin copiere sau una cate una, apeland comanda adaug din bara de sus si completand domeniul, sectiunea si articolul dorit.



4) Crearea statului de functii.

Statul de functii se creeaza automat pe baza informatiilor introduse in baza de date. Il putem lista din pagina Raport customizat, alegand unul din cele doua rapoarte existente: Stat de functii sau Stat de functii-grupat pe post subordonare.

Alte functionalitati:
  • Mutarea unui post (si a subordonatilor sai) la un alt sef ierarhic;


  • Mutarea doar a subordonatilor unui alt sef;
  • Vizualizarea si tiparirea in forma grafica a organigramei firmei prin apelarea comenzii Raport rapid;
  • Gasirea dintr-o privire a posturilor vacante;
  • Refresh - Aduc din nou datele pe ecran;
  • Inchid - Inchid fereastra curenta.

Operare date
Adaugarea, modificarea sau stergerea datelor este permisa utilizatorilor ce au drept de scriere in modul si numai in sesiunile deblocate
Avansarea in fereastra de la un camp la altul se face cu tasta [TAB] iar intoarcerea la un camp anterior se face cu [SHIFT-TAB]