Servicii / Retete consum

Modulul "Rețete consum" susține activitatea unui salon de înfrumusețare prin definirea si scăderea automată din stoc a materiilor prime utilizate pentru efectuarea diverselor servicii.

În interiorul modulului putem grupa informațiile conform clasei din care fac parte (Ex: coafor, mani-pedi, corporal, etc.).
Aici putem defini un număr nelimitat de rețete, dar cu condiția să nu existe două rețete validate pentru același serviciu.

Beauty Center - Rețete consum

Definirea rețetelor presupune adăugarea tuturor materiilor prime utilizate. Pentru fiecare rețetă putem estima un cost compus din valoarea totală a materiilor prime utilizate.
După facturarea/încasarea unuia sau mai multor servicii ce au definită o rețetă, programul va scade din stoc materiile prime, calculând și cantitatea corectă ce trebuie scazută.

Beauty Center- Componență Rețete consum.jpg

Modulul permite crearea de avertizări legate de aceste rețete (ex: avertizare când o rețetă expiră sau când nu este validată, etc.), dar și un flux de aprobare pentru diverse situații, cum ar fi: aprobare pentru operațiuni precum validarea, modificarea sau ștergerea.
Totodată, din meniul de sus putem configura și lista rapoartele aferente acestui modul, rapoarte ce pot fi grupate după activitate, după valoare, etc. , filtrate sau ordonate după anumite criterii selectate de utilizator.

Rapoarte Beauty Center- Rețete consum

Functionalitati de baza
Campuri disponibile pentru afisare in fereastra principala: Denumire, Clasa, Gestiune, Data doc., UM, Total, Total oferta, Grupa, Cod extern produs, Cod produs, Meserie, Id, Cod reteta, Timp alocat serviciului, Intarziere intre servicii, Text, Valid, Anulat, Data crearii, User creare, Data modificarii, User modificare, Centru profit (vezi configurare coloane modul).
Posibilitate grupare dupa: Data doc., Timp alocat serviciului, Intarziere intre servicii, Centru profit, Gestiune, Meserie, Clasa, UM, Grupa, User creare, User modificare (vezi utilizare grupari).
Posibilitate filtrare dupa: Clasa (vezi utilizare filtrari).
Operatii in fereastra principala a modulului:
  • Sterg - Sterg inregistrarea curenta
  • Refresh - Aduc din nou datele pe ecran
  • Adaug - Adauga un articol nou
  • Deschid - Deschid inregistrarea curenta
  • Export - Se deschide procedura de export a datelor
  • Anulez - Anulez document curent
  • Raport rapid - Previzualizare date afisate pe ecran
  • Rapoarte customizate - Ofera posibilitatea vizualizarii rapoartelor existente si configurararea unora noi.
  • Favorite - Adaug in lista de module favorite pentru a fi accesate din Pagina Mea sau in lista de module initiale
  • Asistent - Deschide una din procedurile de asistenta
  • Inchid - Inchid fereastra curenta
    Configurari
  • Afiseaza grupari in stanga - Afiseaza gruparile separat, in tree-ul din partea stanga a modulului
  • Redimensionare automata coloane - Se seteaza modul de redimensionare a coloanelor, fie se redimensioneaza automat in functie de latimea monitorului, fie apare scroll
  • Nivel log operare - Stabilire nivel log operare asupra documente (de baza, avansat, detaliat) (vezi gestionare Log operare)
  • Sesiune blocata la modificari - Stabilire blocare sesiune de lucru doar pentru modulul in cauza
  • Avertizari - Permite generarea de avertizari (vezi utilizare Avertizari)
  • Aprobari - Permite generarea de aprobari (vezi utilizare Aprobari)
    Operare date
  • Adaugarea, modificarea sau stergerea datelor este permisa utilizatorilor ce au drept de scriere in modul si numai in sesiunile deblocate
  • Avansarea in fereastra de la un camp la altul se face cu tasta [TAB] iar intoarcerea la un camp anterior se face cu [SHIFT-TAB]

    Reteta - Reprezinta umarul de identificare al documentului de tip reteta. La adaugarea unui document, campul se incrementeaza automat cu o unitate fata de ultimul id de reteta adaugat.
    Serviciu - Se alege, din nomenclatorul de bunuri si servicii, produsul obtinut din reteta.
    Centru profit - Se alege centrul de profit din nomenclatorul aferent centrelor de profit.
    Gestiune - Se alege gestiunea produselor/serviciilor din nomenclatorul de gestiuni.
    Unitatea de masura - Se completeaza automat cu unitatea de masura stabilita in nomenclatorul de bunuri si servicii pentru serviciul ales.
    Data - Se completeaza cu data documentului, fiind permise doar valori ale datei din sesiunea curenta a programului.

    Sunt prezentate produsele si/sau serviciile care intra in alcatuirea retetei, precizandu-se: denumirea produsului/serviciului, unitatea de masura, cantitatea, tipul materiei prime si pretul de vanzare cu TVA. Operatiile care se pot efectua in aceasta sectiune sunt cele de adaugare, modificare si stergere.

    Se completeaza cu diverse insemnari utile referitare la produsele/serviciile de pe reteta sau la reteta.

    Observatii - Se completeaza cu observatii, caracteristici suplimentare ale produsului/serviciului.

    Se deschide in momentul cand se apasa dublu click pe o linie si reprezinta fereastra de editare a liniilor. In fereastra sunt afisate atat campurile editabile cat si cele read-only. (fereastra tip 1)

    Denumire produs - Reprezinta denumirea produsului. Campul nu poate fi modificat. (needitabil)
    Unitate de masura - Reprezinta unitatea de masura a produsului stabilita in nomenclatorul de bunuri si servicii. Campul nu este editabil. (needitabil)
    Cantitate - Reprezinta cantitatea produsului care poate fi modificata.
    Cod intern - Reprezinta codul intern al produsului stabilit in nomenclatorul de bunuri si servicii si nu poate fi modificat. (needitabil)
    Cod extern - Reprezinta codul extern al produsului stabilit in nomenclatorul de bunuri si servicii si nu poate fi modificat. (needitabil)
    Tip materie prima - Reprezinta tipul materiei prime. Acesta este un camp editabil.
    PUV cu TVA - Reprezinta pretul unitar de vanzare cu TVA. Campul nu permite editare.
    Rapoarte
  • Lista retete - Raportul afiseaza o lista ce cuprinde toate retetele definite si este util pentru a avea o evidenta clara a acestora. Raportul este de tip centralizare, permite grupari, filtrari si ordonari dupa majoritatea campurilor disponibile pentru afisare. Implicit, raportul afiseaza 4 coloane: Nr. crt, Denumire, UM si Centru de profit, insa raportul poate fi customizat in functie de informatiile pe care utilizatorul doreste sa le afiseze, acesta avand posibilitatea sa adauge in raport si alte campuri care sunt disponibile in sursa de date a raportului.
  • Retetar - Raportul este util pentru a avea o evidenta a consumurilor pentru fiecare reteta in parte. Formularul afiseaza informatii cu privire la reteta (Denumire, Cod reteta, Cantitate, U.M., Data retetei si Gesiunea ) si informatii cu privire la componentele care intra in alcatuirea retetei (Denumire produsului, codul, Cantitatea consumata, Unitatea de masura, Pretul maxim din stoc, Pretul minim din stoc Pretul mediu din stoc). Raportul nu este de tip centralizare, acesta nu permite filtrari si grupari. In tabelul aferent componentelor retetei se mai pot adaugate si alte campuri care sunt disponibile in sursa de date a raportului.