NexyShop

Pasi implementare magazin online

1. Achizitionare licenta NexyShop.ro

 Nexus Magazin Online - licenta pentru acces API informatii magazin (lista apeluri API)

 Nexus Magazin Online + NexyShop - licenta pentru acces API + platforma magazin NexyShop (scripturi Nexus Media + hosting la client !!!)

 Nexus Magazin Online EMAG.ro - licenta pentru acces MarketPlace Emag.ro


2. Activare licenta pentru un magazin din Nexus ERP

(Atentie - se licentiaza fiecare magazin in parte!)


3. Configurare magazin:

- tip transfer Ftp: site propriu

- tip structura meniu customizat (clase customizate - 1 nivel , 2 nivele, 3 nivele, 4 nivele)

- creare structura meniu

- de configurat elementele meniului (clase)

- mod afisare meniu principal (orizontal sau vertical, optiune in pagina optiuni site)

- mod afisare elemente meniu: de tip DropDown sau panel (cu sau fara poze, pe 1, 2, sau 3 coloane)

- setari magazin (gestiune, lista grup oferta, partener implicit comanda, rezervare stoc, mod afisare produse cu stoc, mod plata)

- setari parametrii utilizare livrare curier (FAN Courier, SameDay)

- optiune generare vouchere la finalizare comanda (Tip voucher, valoare voucher, numar de zile)

- adaugare pagini specifice magazinului online: depsre noi, contact, confidentioalitate, transport, livrare si retur, termen si conditii, etc. (vezi footer demo1.nxm.ro)

- specificare banca in cazul in care se utilizeaza plata online (prin procesatorul plationline.ro)


4. Adaugare produse in magazin:

- alocarea ultimului nivel al clasei pe fiecare produs din magazin (exista asistent de incarcare in bloc)

- creare lista de pret pentru produsele care vor aparea pe site (Lista tip GRUP OFERTA)

- de atasat la magazin lista de pret (grup oferta)

- sincronizare produse noi

- pentru activarea produse pe site: optiune Activ si debifat Documentatie in Lucru (setabile in asistent)

- de adaugat poze in arhiva de tip Imagine site 1, 2, 3, etc, (de preferat poze cu rezolutie, claritate cat mai mare, si la aceeasi dimensiune)


5. Configurare atribute clase (optional)

- definire atribute in nomenclatorul de bunuri si servicii/articole

- activare atribute la clasa (ultimul element structura meniu site)

- completare valori atribute la produs


6. Configurare cheie API pentru comunicatie cu site-ul (transmiterea de date se face de pe site cu apeluri API catre serverul Nexus ERP )

- Recomandare: creare utilizator nou in Nexus cu drepturi specifice doar la modulele utilizate (magazin, produse, comenzi clienti, banca in lei), cu optiune Acces extern asupra procedurilor Web

- de generat cheie API pentru acest utilizator specificand societatea de conectare (din modul Aplicatii online sau modul Utilizatori)

- de configurat port acces API in Instrumente - Activitati programate - Serviciu API (sa fie activat si creat regula de port forward in router)

- de testat daca serviciul API ruleaza la adresa specificata (de verificat in browser http://<IP>:<PORT>/api)


7. personalizare template magazin prin utilizarea de componente

- in cazul in care se creeaza componente si site-ul este de tip DEMO va aparea un link la fiecare componenta cu articolul de suport referitor la acea componenta

- explicatia componentelor se poate vizualiza pe site-urile demo1.nxm.ro, demo2.nxm.ro, ..., demo10.nxm.ro


In cazul in care se utilizeaza licenta cu NexyShop.ro

1. achizitionare hosting (de preferat un hosting cu servere in Romania, romarg.ro)

2. pentru contul de hosting de verificat rulare PHP versiunea 7, MySQL

3. configurare adresa de mail pentru trimiterea mail-ulrilor din cadrul magazinului

4. instalare certificat SSL pentru validare domeniu

5. permite acces catre portul serviciului Nexus API pentru proceduara de actualizare date magazin (se solicita administratorului contului de hosting)

6. in cazul in care se doreste procesarea platilor online, implementarea se faci doar cu procesatorul Plationline.ro (necesita contract intre client si procesator)


Initializare magazinului in contul de hosting

Cerinte obligatorii pentru contul de hosting:

1. PHP minim 7.0

2. sa fie activat extensiile pentru  CURL, ZIP

3. MySQL 5.7 sau MariaDB 10.3 (obligatoriu creare 2 bazededate)

4. Server Apache (sa ruleze .htaccess)

5. sa permita deblocarea portului folosit la conexiunea catre serverul Nexus API (pentru iesire)


1. datele de hosting se trasnmit la Nexus Media (sau cosultant) pentru copiere site pe FTP, creare baza de date, configurare setari (user, parola baza date, cheie API conectare NEXUS ERP), verificare conexiune API Nexus ERP, populare magazin cu date din Nexus prin API, configurare CRON-uri

2. configurat CRON-uri de actualizare magazin, produse cu interval rulare scripturi (initializarea si actualizarea magazinului se face prin apel API catre server Nexus ERP).

3. Actualizarea magazinului se face prin apeluri API de pe site-ul magazinului catre serverul Nexus ERP, prin stabilirea unor comenzi de tip CRON JOBS in Cpanel la intervale stabilite cu clientul.

Acest lucru necesita ca serverul Nexus ERP sa fie online in intervalele respective.

Actualizarea magazinului se face in baza a 4 apeluri:

- actualizare_magazin.php (toate informatiiile legate de magazin, clase, atribute, pagini site, componente, referreri, etc..)

- actualizare_produse.php (toate informatiiile legate de produse, valori atribute, legaturi produse, legaturi imagini)

- actualizare_imagini.php (procesarea imaginilor de la transmisia produselor)

- actualizare_preturi.php (actulizarea preturilor si a stocului pentru toate produsele)

In functie de dinamica modificarilor din Nexus ERP (adaugare produse noi, actualizare fisiere (imagini, atasamente), preturi si stocuri) se va stabili frecventa acestor transmisii impreuna cu clientul.

Recomandat:

- actulizarea magazinului - o data pe zi

- actulizarea produselor - de 2 ori pe zi

- actualizarea fisierelor- o data la 30 minute (acest cron ruleaza in functie de o setare cate fisiere sa proceseze la un apel. El va rula continuu, din 30 in 30 minute, pana va procesa toate fisierele)

- actualizarea preturilor si a stocurilor - o data la 15 minute