Operațiuni TVA SPLIT în NEXUS ERP - 4 Pași
Operațiuni TVA SPLIT în NEXUS ERP - 4 Pași
Pasul 1 - Setare în Nomenclatoare – Administrare - Societati în pagina Vector Fiscal – luare în evidența TVA Split.
Pasul 2 - Crearea conturilor analitice de banca pentru TVA Split și setarea lor în Nomenclatoare-Administrare-Banci
Adaugare banca în Nomenclatoare Banci
Pasul 3 - Operare plăților facturilor către furnizori
Se operează plata sumei întregi (baza+TVA) cu repartizarea pe facturi și selectarea contului IBAN al partenerului (cont curent).
După Validarea documentului se accesează Asistentul din partea de sus: Asistent - Split TVA
În fereastra apărută se selectează contul propriu de TVA din care se va face plata și contul partenerului de TVA în care se va vira suma TVA-ului.
După apelarea butonului Salvez, suma întreagă completată inițial (baza+TVA) se va splita în două, astfel:
a) În contul bancar curent va rămâne suma aferenta bazei (se va modifica automat)
b) În contul bancar de TVA se va genera automat un document de plată cu suma aferentă TVA-ului.
Documentele generate în urma SPLIT TVA vor fi marcate ca “Document TVA split generat”.
Pasul 4 - Auto SPLIT TVA
Pentru facturile încasate cu cardul, numerar și alte substitute de numerar, trebuie făcută operațiunea de Auto Split TVA. Aceasta presupune calculul și virarea sumelor aferente TVA-ului încasat din contul propriu curent în contul propriu de TVA.
Această operațiune se face automat, la nivel de zi, utilizând asistentul din modulul Banca in lei – Generare documente auto split TVA.
În fereastra deschisă se filtrează perioada pentru care se face splitarea (cf legii - maxim 7 zile lucratoare).
Calculul cu suma de plata/rambursat se face la nivel de zi.
Compensarea între TVA-ul aferent numerarului încasat și numerarul plătit se face tot la nivel de zi.
La apelarea comenzii Salvez se genereaza un document de plată cu suma aferenta TVA-ului de plată în contul bancar curent și un document de încasare în contul bancar de TVA.
Generare document autosplit TVA - încasare
Notă:
- documentele generate automat în urma operaţiunilor Split TVA sunt marcate în acest sens (bifa "Document TVA split generat") şi nu mai permit o altă operaţiune de Split TVA asupra lor;
- repartizarea pe o factura a platii/incasarii se face la nivel de linie document in ordinea descrescatoare a cotei de TVA.
- pe documetele rezultate în urma operaţiunii de autosplit se poate afişa pentru vizualizare/tipărire un raport cu documentele care au stat la baza operaţiunii.
- un document odată supus operaţiunii de split nu mai poate splitat încă o dată, el fiind marcat conform exemplului de mai sus. Dacă totuşi se constată o greşeală şi se doreste anularea splitării pentru un document, trebuie să ştergeţi documentele implicate (devalidare, ştergere repartiţii facturi, ştergere document plată/incasare) şi să reluaţi operaţiunea de split TVA.
- în Financiar, în grid, rapoarte îi in pagina de editare se pot adauga informaţii legate de IBAN partener, IBAN cont destinaţie în cazul viramentelor interne, marcajul -Document TVA split generat.
Modificările prezentate în acest articol sunt disponibile în Nexus ERP începând cu versiunea 17.25
Autor: Catia Simionescu