Update Nexus ERP
Update Nexus ERP
În primul rând trebuie să se cunoască faptul că update-ul și patch-urile aferente se pot instala doar pe server.
În timpul update-ului programul de pe server cât și programele de la toate punctele de lucru (dacă este cazul) trebuie închise. Se verifică atât programul de Backoffice (Nexus ERP), interfețele de vânzare (Nexus Retail, Nexus Easy Retail) dar mai ales Nexus Print-ul care se regăsește pornit în bara de activități din josul ecranului unde este afișată și data calculatorului.+
Atenție! dacă dorim să facem update-ul cu transferul licențelor de pe un an pe altul (de la o versiune majora la alta: de ex, de la v.16 la v.17), trebuie prima dată să facem update la program și la baza de date la ultima versiune a anului anterior și abia apoi să punem update-ul din anul nou.
Descărcăm apoi versiunea nouă pe care dorim să o instalăm, utilizând userul și parola de logare în contul de client Nexus.
Accesăm în browser adresa : www.descarca.nexuserp.ro și în fereastra din dreapta sus ne logăm cu adresa de email cunoscuta (este adresa de email setata in Nexus, in Nomenclatorul de Utilizatori, pe userul dorit, pagina Suport.NexusERP.ro; aici trebuie bifata optiunea "Sunt de acord..." si completate casutele Pseudonim si adresa de email).
Dacă nu se cunoaște parola, se completeaza emailul si se apelează butonul Nu știu parola. Parola va fi automat trimisă pe email (vă rugăm verificați mesajul din partea de sus a paginii: confirmare ca s-a trimis pe mail sau mesaj de eroare).
* Dacă apare la începutul rulării un mesaj de acceptare a instalarii apelăm butonul Yes/acceptare sau Run anyway(more info) în funcție de windows.
Am terminat acum procedura de update și urmează să actualizăm bazele de date la noua versiune a programului.
Deschidem acum programul Nexus ERP backoffice și ne întampină un mesaj care ne notifică de faptul că trebuie să rulăm procedura de actualizare a bazelor de date.
Apelăm butonul OK și ni se deschide automat fereastra de actualizare.
ATENTIE!!! Recomandam ca inainte de actualizarea bazelor de date sa se instaleze patch-ul aferent versiunii nou instalate. Pentru aceasta, inchidem fereastra de actualizare, deschidem pagina Ajutor (meniul de sus) si apelam comanda Verificare Actualizari. Se va descarca si instala patchul aferent, aplicatia Nexus restartandu-se. Se reintra in Nexus, completand datele de logare si se instaleaza automat patchul descarcat pe societatea curenta.
Dupa aceasta operatie de instalare patch, intram in pagina Instrumente-Mentenanta baza date-Update. Verificam sa fie bifate societatile pe care le dorim a le actualiza si apelam comanda START.
Durata acestei operațiuni poate dura de la câteva minute pentru o baza de date mică și până la cateva ore pentru mai multe baze de date și de dimensiuni mari.
Este foarte important ca în cazul în care există erori în cadrul operațiunii de actualizare să lăsați fereastra deschisă și să anunțați agentul de la care ați achizitionat programul.
Niciodată sub nici o formă nu este voie să opriți forțat procedura de actualizare, indiferent de scuze. Ne referim aici la oprirea forțată prin butonul Închid, prin închiderea programului forțată sau închiderea calculatorului.
Vom ști mereu că actualizarea bazelor de date încă rulează și nu s-a blocat prin fereastra care stă mereu deschisă pe ecran în partea dreaptă jos:
Dacă update-ul presupune și trecerea programului și a licențelor de la un an la altul, după ce terminăm complet procedura de actualizare a programului la ultima versiune din anul precedent, intrăm în program, -> Instrumente-> Activare/DezactivaRE produse și dezactivăm licențele din anul care s-a încheiat.
În acest moment trebuie să ne asigurăm că avem un contract activ de actualizare incheiat cu consultantul dvs NEXUS și ca prima tranșă de actualizare a fost achitata, pentru a se putea activa licențele noi.
Rulăm acum procedura de update la prima versiune din noul an, actualizăm bazele de date, instalam ultimul patch disponibil după care intrăm în program și activăm noile licențe.